torsdag 12 februari 2015

Skunken tog oss!!!!!

Stanken är överväldigande! Jag trode först att vi kanske hade klarat oss, så böjde jag mig ner för att lukta lite närmare och Stella gjorde ett litet skutt och mötte mig halvvägs så jag fick päls ända upp i näsan och katastrofen var ett faktum! Stanken går inte ens att beskriva. Jag har känt skunklukt på håll men det här var något helt annat. Inte bara som starkare skunklukt utan vidrigare. Efter googlande som talade om att om man hade otur kunde en viss lukt dröja sig kvar i ända upp till två år fick jag panik och jag, Mimi och Marikka schamponerade Stella hysteriskt och bad till högre makter. Efter ännu lite googlande tömde jag en liten flaska munskölj i pälsen på henne och nu luktar hon som en märklig blandning av skunk och svag mint. Hopps hoppas hon går tillbaka till att lukta gott snart igen! Jag älskar ju att hon aldrig luktar illa annars. Håll tummarna för oss.

Efter bad och munskölj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar