tisdag 3 februari 2015

internetproblem

Idag vaknade jah på helt fel sida efter siestan och min dator vaknade på helt fel sida den med så även fast jag fått tillbaka internettelefonen från Marikka så vill inte internet funka som det brukar. Nu skriver jag på hennes telefon som har ett superjibbigt tyskt tamgentbord så jag blir bara mer och mer irriterad! jag hade förberett ett par bäl formulerade blogginlägg men de är helt enkelt fast i min telefon och jag kan intepå något sätt koppla samman telefonerna längre. Jag kan inte få till internet till datorn heller för datorn håller på att säga upp sig eller gå i pension eller liknande. För det första tror den att shiftknappen är intryckt hela tiden vilket jag kommit runt lite genom att göra om tabknappen till shiftknapp och stäga av shälva shifttangenterna. men det funkar inte när man startar datorn så då måste jag hålla ner controltangenten och datorn startar långsammare än den brukar men nu går det alltså inte att kolla mail, facebook, blogga eller kolla youtube från datorn. Att googla lösningar på problemet klarade den av, men inga av sidorna som jag verkligen vill komma in på. nu är jah helt slut men sa göta mitt bästa för att vakna på rätt sida imorgon!

Alla djur har skött sig strålande i alla fall vilket höll mig på bättre humör tills nu nör jag tänkte uppdatera bloggen. Det har även varit Stellas födelsedag så vi tog en längre promenad och hon fick lite extra gott att äta. hon är så fin min lilla hund! Jag längtar tills vi kommer hem då jag tänkte börja träna agility med henne nu när hon är gammal nog :) Måste träna lite till på inkallninge bara. tror visst att de måste kunna vara lösa bland andra hundar för att kunna vara med på träningar. Men vi tränar lite varje dag så der ska nog gå :) Nu blev jag genast på bättre humör. Hundar är roligare och viktigare än dåligt internet!


3 kommentarer:

  1. Sara!
    jag har ännu inte fått något meddelande från dig och vet inte din adress, ett tel nr vore heller inte dumt om vi ska hitta varandra!
    Kram aud

    SvaraRadera
  2. Nytt försök att publicera,ring mig jag hittar bara till montevideo!!!
    Aud

    SvaraRadera