fredag 27 februari 2015

Regn regn regn!!!

Det regnade så mycket igår att de bestämde sig för att köra hem Damian :( Det skulle tydligen regna flera dagar i sträck och Mimi åker tillbaka till Montevideo imorgon så de tyckte att det inte var någon idé att han stannade eftersom det är svårt att jobba hästar i regnet. Så himla tråkigt då det hade varit bra för hästarna att ha en ryttare ett par gånger till. Nu gick det ju väldigt bra i förrgår så de kommer förhoppningsvis minnas att det inte var så farligt att ha en ryttare på ryggen men det är liksom bra att köra på ett par dagar i rad för att det ska ge långvarigare effekt. 

Nu slutade det i och för sig regna efter lunch igår. Och idag har det knappt regnat någonting så rundpaddocken är inte så förskräcklig, därför känns det lite synd att Damian inte fick stanna kvar lite längre.

Men men, det är som det är och nu längtar jag till på Onsdag då min kompis Aud kommer hit! Då ska vi hitta på bus med Stella, göra kul grejer med hästarna och sen åka en sväng för att se oss omkring i landet lite.

För att hålla oss sysselsatta genom regnskurarna har vi sett på film. Disneyfilmen Trassel igår och War Horse idag. Jag tror att alla filmer vi sett här i Uruguay har haft minst en häst med. Den här War Horse var lite larvig i början men blev sen spännande och riktigt rolig emellanåt. 

Jag har även läst på en del på nätet om agility :) Jag är så peppad att sätta igång med agilityträning när jag kommer hem. Hoppas Stella kommer tycka det är lika roligt som jag tycker att det verkar vara. Hon verkar vara som gjord för den grenen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar