lördag 21 februari 2015

Det går både upp och ner men mest framåt

Idag hade vi rätt blandade resultat med hästarna. 

Rado skulle ha fått sin första sadel men der gick inte riktigt som planerat så det fick bli longergjorden med en padd under istället. 

Miss Sofie ser mycket bättre ut så henne tömkörde vi och jag hoppade vid sidan om henne och hängde väldigt kort på ryggen på henne. Jag är fortfarande lite fundersam på hur det ska gå när vi ska sätta upp första ryttaren som inte pratar någon engelska... 

Qulia tömkörde jag över ett liter hinder ett par gånger vilket jag tyckte var jättekul! Hon verkade också gilla det som tur var :)

Jenara gick det superbra med! Vi tog ut henne till hinderbanan och ledde henne både framlänges och baklänges genom L:et och hon klev till och med upp på den lilla rutan av en träterass vilket många hästar kan tycka är lite märkligt. Att leda hästen över olika typer an znderlag på det sättet är jättebra träning inför lastning då hösten måste kliva upp på en ramp.

Och sen har vi de två hästarna som inte vill vara i träningsfållan som vi sakta sakta kommer lite lite närmare för vaje dag. Alaska och Mango. Alaska har vi kommit längst med och jag kan klappa henne från manken fram till öronen och ganascherna och även hålla i en grimma som jag drar längsmed halsen på henne men kommer jag för nära huvudet vill hon inte stå kvar. Mango har jag bara nuddat på nacken och nosen ett par gånger men idag ville han inte ens komma nära. Vi använder alltså öglan på den långa pinnen med båda.

Men det är väl som det ska vara, det går upp och ner ibland men så länge det fortfarande går framåt så är det ju inte så farligt.

Ett stort plus för dagen var att jag fick prata i telefon med bästa Ingrid och Aud från Karlshem! Och bäst av allt är att Aud kommer hit och hälsar på mig om en vecka vilket kommer bli precis hur kul som helst :) 

Nu måste jag sova och tänka ut fiffiga träningspass för att våra hästar ska fortsätta gå framåt i träningen.

Här kommer bild på hur söt Stella är när hon stör Mimi som pluggar hästkunskap.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar