lördag 14 februari 2015

Glasfiberhäst

Jag är sjukt sugen på att köpa en life size häst i glasfiber. Mycket lättare att ta hand om är en riktigt häst och jag skulle ha stor användning av den i kurserna jag kommer hålla när jag kommer hem. På Monty Roberts gård Flag is Up Farms i Kalifornien har de Plasmo, en fantastisk plasthäst som lärt många elever tömköra innan de ens försöker med en riktig häst och man kan träna på att kasta linor på precis rätt sätt utan att skrämma en enda pålle och utan att riskera att trassla in sig. Hittade de här skönheterna hos företaget Enoen http://www.enoen.se/index.php?route=product/category&path=353
Den stegrande skäcken är min favorit men jag vill helst att man ska kunna sitta på den också, det blir så mycket roligare då. Lite billigare är den fina shetlandsponnyn, och lättare att transportera, men kanske lite liten att sitta på. Annars kanske en vacker ko kunde vara nått?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar