onsdag 11 februari 2015

Blandade bilder

Idag har det regnat halva dagen och blåst massor andra halvan. Vi hann ändå jobba hyfsat många hästar men på eftermiddagen passade vi på att ta en regnpaus med en film om hästens rörelsemekanism vilket var superintressant! Så himla viktigt att hästen bär upp sin ryttare på rätt sätt både för hoppryttaren och dressyrryttaren och hobbyryttaren. 

Den mest spännande hästen idag var nog Alaska, det lilla stoet med blå ögon som vi haft öglan runt halsen på två gånger nu. Och idag kunde jag ställa henne precis nedanför mig där jag satt på staketet och sträcka mig ner och klappa henne på manken, halsen och ryggen. Värt egenpåhittade system med den långa pinnen med öglan funkar även med henne och Mango vilket är hur kul som helst! Nu har vi i och för sig förbättrat träningsfållan så Mango ska vi nog prova däri när dag snart men det vore kul att klappa lite på honom utanför fållan först så blir det inte lika stor grej när han är i fållan.

Här kommer lite bilder från de senaste dagarna:
Jenara fick äntligen bli av med sin fruktansvärda dreadlocks eller skatbon till hårtestar.

Jag passade på att låtsas att jag hade långt hår igen! Något oborstad men jag saknar att ha en lång fläta ibland :)

Stella hittade ett mycket märkligt träd i trädgården och upptäckte att hon är en mästare på att klättra.

Ännu ett roligt klätterträd

Man kan även klättra på den stora risskalshögen som är täckt av nån slags väv

Både jag och Mimi har klappat på Morgan när vi hade henne lös i rundpaddocken. Först var hon halvt hysterisk och sprang hit och dit, sen kom hon förmodligen på att vi är samma människor som hon ser på nära håll varje dag när vi ger dem mat och vatten och då lugnade hon sig och lät mig klappa henne på mulen lite.

Mimi provat en grimma med en gopro på. En väldigt liten filmkamera som skulle få filma flocken med ohanterade unghästar.

Otto var den utvalda kamerahästen. Han var tyvärr inte jättebra på att bli vän med de vildare hästarna så han hängde inte riktigt med när de sprang runt. Några bla klipp blev det nog men inte riktigt så som vi hoppats. Filmskaparen som ni ser till vänster är Mimis pappa Axel som är här och hälsar på från Tyskland. Han jobbar på en liten film om vår hästträning! Kommer bli superspännande att se vad han får ihop :)

Otto med kameran i högsta hugg

En Armadillo i gräset

Ko eller häst? 

Våra tre musketörer Sofie, Quila och Jenara ❤️



2 kommentarer:

  1. Fina bilder! Älskar att det finns en häst där som heter Sofie förresten. Och inte bara Sofie, Miss Sofie! Så bra namn allså.

    SvaraRadera
  2. Det var jag som kom på att hon skulle heta det! :)

    SvaraRadera