måndag 16 februari 2015

Inte lika bra flyt idag

Nä, trots hyfsat behagligt väder gick der inte lika fint idag som igår. Miss Sofie var plötsligt halt när vi skulle jobba henne i morse, Jenara var mer svårflirtad än vanligt och Alaska hade flugägg i karleden som vi försökte spraya men det var väldigt ldigt svårt. Alla som försökt spraya en häst som inte vill bli sprayad vet hur svårt det kan vara. En häst som man inte ens kan sätta gimma på är ännu lite svårare. Lite träffade nog såret ändå så förhoppnigsvis tar det kol på äggen. Quila och Rado och Mango gick det i och för sig mycket bättre med! Får försöka tänka mer på det istället. Och på hur roligt det är att en groda har flyttat in i toaletten. Verkligen in i! När man spolar kommer han liksom ner med vattnet och kämpar för sitt kiv för att inte åka med ner. Har hänt två gånger nu. Är ärkigt talat lite orolig för att gå på toa, kommer nog få hjärtstillestånd om den hoppar på mig när sitter där!




2 kommentarer:

  1. Ta upp grodan från toaletten, den kan inte komma upp själv med dom dära kanterna!! Hör av dig till mig jag har inte hört nåt från dig. Och vad har hänt med fölen, alla blogginlägg du har gjort har nog inte kommit fram till oss vi vill ju veta kram Aud Ingrid och Tilia

    SvaraRadera
  2. Jag har mailat dig Aud, och smsat nyss. Grodan hopppade ut själv direkt efter fotograferingen ;) Maila mig allt om din resrutt! Kram :)

    SvaraRadera