söndag 15 februari 2015

Effektiva gänget

Både jag och Mimi är helt chockade över hur effektiva vi varit idag. Vi hann med alla hästarna vi har inne för träning (vilket vi inte lyckats med varje dag den senaste veckan) plus Morgan som är lite utav en extra häst och så tog vi hand om såren på båda fölen. 

Jag hann dessutom göra om min intervju. Jag som var så himla nöjd med att jag lät så naturlig och avslappnad framför kameran igår och så visade det sig att Axel hade råkat ändra avståndet lite så jag var pyttelite ur fokus, men tillräckligt för att man skulle störa sig på det så vi fick göra om alltihop! Jag blev genast nervös igen för igår när jag var tvugen att ta om en fråga och skulle försöka säga samma sak en gång till på ett naturligt sätt stod det plötsligt helt still i huvudet. Nu gick det rätt bra den här gången också för Axel var väldigt bra på att ställa ledande frågor så jag skulle komma ihåg ungefär vad jag fick fram igår, så förhoppningsvis får han ihop det till något vettigt.

Vi kom tillslut fram till att det förmodligen är vädret som gjort att vi höll ett så bra tempo idag. Det var "bara" 31 grader varmt och inte så fuktigt och då behöver vi inte ta drickpaus så många gånger per dag och vi är snabbare i bytena mellan hästarna. Håller tummarna för att vi får liknande väder imorgon!

Här kommer två bilder från ett par dagar sen på Morgan. Hon är bara två år och väldigt liten så vi vill inte ens försöka sätta in henne i fållan där hon förmodlgen kommer kunna vända rätt lätt och skrapa upp sig och då hon är så modig och social har vi kunnat klappa henne ett par gånger redan bara genom att jag och Mimi jobbar som ett team och blockar henne medan den ena närmar sig försiktigt. Det är nästan som att dansa och vi säger knappt nånting längre utan så fort hästen rör sig så rör vi oss samtidigt och stannar sen när hästen stannar och på det viset kan vi sakta men säkert komma så nära att en kan ta några steg till och klappa henne litegrann. Så himla söt är hon :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar