lördag 14 februari 2015

Filmstjärnan Sara ;)

Mimis pappa Axel kom hit från tyskland för snart två veckor sedan och han har filmat en hel del av vårt arbete med hästarna. Han jobbar som filmklippare och tänker göra en liten dokumentär om vad vi gjort den här sommaren och idag vardet dags för en intervju. Jag har oroat mig för detta ända sen jag hörde att han skulle komma hit och filma oss. Jag har ingenting emot att filmas när jag jobbar med hästarna men prata framför en kamera och svara på frågor och gärna låta inteligent känndes väldigt jobbigt. Nu visade det sig att Axel verklgen är ett proffs när det gäller att filma och intervjua så jag kände mig väldigt bekväm och naturlig när jag svarade på hans frågor. Det känns som att fanns mycket mer jag hade velat säga men jag är ändå rätt nöjd med vad jag svarade.

Der var en ledig dag idag och jag och Stella gick på två promenader och jag var lika rädd att träffa skunken båda gångerna. De är tydligen mest aktiva på natten så jag såg till att ge mig ut långt innan solen skulle gå ner och vi klarade oss utan stt stöta på något annat än fåglar. Hemma på tomten stötte jag däremot på två! tarantellor. Stella hittade dem ochag gjorde mitt bästa för att inte börja föreställa mig att der skulle finnas stora spindlar i mitt rum. I badrummer hittade jag sen två grodor, men de är mest söta så det oroar mig inte lika mycket.

Imorn fortsätter vi med träningen av alla hästar vi har hemma med lite mer fart! Den här veckan blev det lite dåligt flyt då vi fick in de skadade fölen och vi bestämde oss för att lägga lite tid på att hantera alla de fyra fölen och deras mammor så det ska bli lite lättare när de tas in nästa gång. Det är verkligen värt mycket att bara ta på dem ett par gånger så de har en positiv bild av människor på nära håll men vi kom lite efter med de andra hästarna. Den kan hända att vi har lite för många hästar på gång just nu. Vi har sju stycken att hinna med vilket går sä länge vi inte har några sår atta hand om men med två föl med stora sår har det helt enkelt tagit en del träningstid. Såren ser i alla fall bättre och bättre ut för varje dag vilket är otroligt skönt. Jag var så orolig för hur det skulle gå för dem!

Här kommer en spindel då jag inte tagit någon hästbild på ett tag.



2 kommentarer:

  1. Meeeen fyyyyy faaaaaan! Skojar du med mig??? Finns det såna där spindlar på gården? Uuuusch!

    SvaraRadera
  2. Jajamensan! Fyra stycken har jag sett hittills men bara senaste veckan.

    SvaraRadera