onsdag 14 januari 2015

Paus i arbetet

Det blir inte alltid som man planerat! Jag vet inte vem som är mest frustrerad över den översvämmade rundpaddocken, jag eller familjen. Vi försöker tänka ut alla möjliga fiffiga lösningar på problemet men allt verkar svårt när man inte ens kan ta sig till och från ranchen hur som 
helst pga den höga vattennivån. Mitt bästa förslag var att köra hit ett lass grus/sand och tippa ut för det kan man i alla fall jobba i även om det är blött till skillnad från den här snorhala leran, men det går tydligen inte att ta sig hit med lastbil just nu och vädergudarna lovar tydligenmer regn och åska så vi får helt enkelt tänka på saken ett tag till.

Jag passar på att tänka lite på mina fina grupper från ridskolan  hemma i Sverige! Saknar er här borta men vet att  ni kommer kämpa på finfint med era hörnpasseringar, lodräta sitsar och lösgjordhet :) Hoppas ni har det fint i vintriga Sverige! Uruguay är fortfarande fint, trots regn, bara lite mindre aktivt just nu. Men det kan ju faktiskt vara lite skönt med en slapp dag här och där ibland :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar