tisdag 6 januari 2015

Papegojor och aloe vera

Saker som jag börjar vänja mig vid:

Det flyger papegojor mellan träden
En groda kommer och hälsar på i duschen ibland
Aloe Vera växer i trädgården
Det går små strutsar utanför staketet
Syrsorna är så högljudda att de nästan överröstade generatorn som gav oss el
Det bor en ödla under terassen
Hästarna promenerar på terassen
Och på kvällen blinkar fireflies i mörkret

Nu är elen tillbaka förresten! Totalt var gården utan el i 15 dagar. Hoppas ovädret som är på väg in till imorgon inte river ner några elledningar...
Aloe vera

Hästar nästan på altanen


4 kommentarer:

  1. Hur går det med Stella? Kan hon springa lös?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon får vara lös när vi inte har hästar lösa på tomten! Då har hon hängt på en av de andra hundarna som gillar att sätta fart på hästarna så hon har jagat dom två gånger och efter det har jag inte velat släppa henne igen. Vi går på promenad utanför staketet ibland och där kan hon vara lös. Då jagade hon en liten struts en gång... Men den verkade inte få några större men! Hoppas hon kan se skillnad på struts och häst i framtiden bara.

      Radera
  2. En groda i duschen måste ju ändå vara bättre än en spindel! Det tycker i alla fall jag :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Mycket bättre! Som tur är hat jag inte sett särskilt många spindlar, bara nån enstaka som inte varit alltför stor :)

      Radera