torsdag 1 januari 2015

Gott nytt år! (31/12, 23:40)

Årets sista dag bjöd på värme, fina hästar och gott sällskap! Siesta är något jag definitivt kommer kunna vänja mig vid :) Jag gillar det här med att dela upp arbetsdagen i två pass med en lång paus emellan, och jag tycker det passar särskilt bra när man jobbar med hästar. Då hinner man varva ner, äta lite, sova lite och bara ladda om för nästa pass. Då kan man jobba ännu bättre efter vilan och både morgon och kvällsjobbet blir bra gjort vilket det kanske inte alltid blir om man bara kör på och jobbar en häst fast man är trött, stressad eller irriterad. Vad säger ni? Skulle siesta passa er eller gillar ni bättre att jobba på och bli klara tidigare?

Här kommer en snabb sammanfattning av året som gått, det är ju ändå nyårsafton :)

Började 2014 med praktik på Monty Roberts gård Flag is up farms i Kalifornien. Blev den 55e certifierade Monty Roberts instruktören. Åkte hem och skaffade en hund som jag efter mycket om och men döpte till Stella! (Bästa beslutet någonsin! Att skaffa hund alltså, inte namnet, även om jag är nöjd med det valet med :) ) Bodde hos Mamma och Stefan och lekte och tränade Stella i nästan två månader. Jobbade på Karlshem på ridläger nästan hela sommaren och lärde känna en massa roliga människor! Flyttade sen till en spännande villavagn i Tungelsta men saknade Karlshem redan när jag åkte därifrån. Började jobba som ridlärare på Blåkulla gård/Västerhaninge ridskola. Gick hundkurs med Stella. Flyttade till gullig villa i Tungelsta. Lovade pappa att inte flytta igen på länge! Bestämde mig för att åka till Uruguay och flyttade sen alla mina prylar hem till Pappa igen... Åkte till Uruguay för att träna vilda hästar.

2014 var ett bra år och jag ser fram emot ett spännande år 2015!
Bild från i morse när vi vallade in hästarna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar