söndag 7 juli 2013

6/7, 16.30 - Nytt landskap igen!

Nu är det böljande kullar med grönt gräs och märkligt utspridda trädklungor i olika former som gäller. Då och då dyker det upp lite hus och lite industrier mitt i grönskan men det är glesare mellan städerna och ännu glesare mellan de vettiga toaletterna! Landskapet påminner om Nya Zeeland men standarden på byggnader och särskilt toaletter påminner en snabbt om att vi är i Ryssland. Idag tvingades jag gå på en högst otrevlig håligolvettoalett utan dörr. Det var visserligen en vägg rakt framför toan men om nån mer hade fått för sig att gå på toa hade denna person tvingats promenera runt den väggen för att upptäcka att det visst satt någon där redan. Jag var snabb och slapp bli störd av nästkommande toalettgäst men det var knappast ett trevligt toalettbesök.

Desto trevligare har vi det här i bilen. Vi har haft sångtävling pappa och jag. En nynnar på en låt och den andra ska gissa vilken det är. Jag nynnar jättebra men pappa fattar ändå inte... Jag gissar även bra på det han nynnar vilket ledde till att jag Tillslut fick ont i halsen eftersom jag fick sjunga så mycket mer än honom och när jag blev frustrerad över att han inte fattade tog jag i lite mer tills stämbanden blev matta. Nu vilar vi rösten och äter ryska karameller.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar