lördag 27 juli 2013

25/7, 22.30 - Eagle river camping

De har så coola namn alla campingarna! Vi har inte sett nån örn i och för sig, men de lär ju vara här nånstans.

Vi glider runt här i Alaska i väntan på ett försäkringsintyg för bilen som ska vara giltigt i Kanada men det tar längre tid än vi räknat med. Hur skulle vi kunna veta att man behövde ett sånt intyg?! Vi hade ju kunnat göra lite mer research innan vi for förstås, men då var vi så hiskeligt upptagna både pappa och jag. Jag med att bli ridlärare och pappa med att få klart bilen som vi skulle köra i vilket kändes rätt viktigt :) Det fanns liksom inte så mycket tid över till att kolla upp väsentlig fakta som hur vi skulle ta oss vidare från Alaska. Vi hoppades ju att vi bara skulle kunna hyra en bil och sen skulle det va bra med det, men så lätt var det alltså ute. Att köpa en bil och fixa försäkring gick ju jäkligt smidigt men den lilla detaljen att Kanada ligger i vägen ställde ju uppenbarligen till det. 

Det är otroligt vackert här i Alaska så det är ju egentligen ingen större fara, men sen hade jag ju tänkt att jag skulle hinna ner till Kalifornien till den 12:e Juli så jag hinner träna lite inför examen för kursen jag gick hos Monty Roberts förra året, men det kan nog hända att jag inte hinner träna tillräckligt. Oavsett om vi hinner till den 12:e eller ej. Hur som helst vill jag vara på den där rescue farmen så länge jag kan innan jag måste åka hem (när visumet går ut), plus att vi inte vill ha så bråttom som vi hade i Ryssland så det vore kul om vi kom vidare på resan hyfsat snart ändå.

Håller tummarna för att intyget blir klart typ imorgon!



3 kommentarer:

  1. Wow - säger bara det - WOW - vilken resa ni gör, det är härliga upplevelser och blir fantastiska minnen!!! Vi har precis kommit iland efter en vecka på Gotland...härligt det med :-) Fortsatt god tur, följer er så att vi vet. Stor KRAM från Christer Åsa Ajax

    SvaraRadera
  2. Hoppas att försäkringsproblemen löser sig så att ni kan fortsätta er resa. Trevligt att läsa om er resa . Uffe

    SvaraRadera
  3. 12 augusti menar du väl lilla Lala? :-P

    SvaraRadera