tisdag 23 juli 2013

20/7, 20.30 - Shopaholic

Nä inte direkt. Snarare världens sämsta på att shoppa. Jag har velat ha en nackkudde ända sen vi var på finlandsfärjan men ingenting duger. Jag har sett hur många varianter som helst men det är inte rätt! Jag vet precis hur den ska se ut. Stretchigt material med små typ frigolitkulor i eller liknande och färgen ska vara rolig gärna med nätt kul mönster. Så blev det inte. Jag var övertygad om att det jag sökte skulle finnas på flygplatsen här på Hawaii men icke. Detta ledde till att jag nu velat i ett antal timmar över om jag ska ha nån nackkudde över huvud taget. Kanske inte världens viktigaste fråga, men just nu har jag inga större bekymmer så jag lät mig själv vela. Nu har jag efter många om och men faktiskt köpt en kudde som inte alls uppfyller de kriterier jag satt upp men det känns rätt bra ändå. Nu slipper jag tänka mer på det. Trots att kudden är grå och med ostretchigt sammetsmaterial på en sidan. Nu ska jag läsa lite i en av mina två nya böcker. Jag orkade inte bestämma mig för en så det blev två helt enkelt. Den ena är Sophie Konsella's "Confessions O a shopaholic" jag kanske kan lära mig nått.

1 kommentar:

  1. JAG KÖPTE JUST EN SÅN!!! för 40 kronor på en butik i malmö som heter TGR. den är hur bra som helst, precis sån som du beskrev haha!

    SvaraRadera