söndag 7 juli 2013

4/7, 23.00 - Två veckor sen Strömsholm

Jag kan inte fatta att det redan gått två veckor sen jag var på Strömsholm! Jag saknar hela grejen supermycket och jag ser verkligen fram emot att åka tillbaka för en återträff i höst. Det är tur att jag är upptagen här och har nya grejer att tänka på, tex på hur fint det är utanför fönstret, hur roligt det är att åka bil (inte ironiskt! Jag älskar att åka bil), hur mycket roligare det är att åka bil tillsammans med någon, allra helst någon som kör bilen hela tiden :) hur irriterande han som kör kan vara ibland, hur rolig han kan vara nästa stund och hur spännande det ska bli när jag kommer till Californien och får börja jobba med hästar igen! Det kommer självklart hinna hända en massa spännande saker på vägen men jag förbereder mig så mycket jag kan för själva målet genom att läsa allt jag kan ur Monty Roberts böcker. Pappa tröttnar på att sitta tyst med jämna mellanrum och då bli det lite fika eller vattenpaus, eller titt på vägarbeten eller natur. Idag har vi sett mååånga björkar av varierande form och storlek. Det börjar bli glesare mellan byarna, färre bilar på vägen och först nu börjar vi se lite gårdar med djur. En flock med kor och hästar såg vi idag tex, innan det har vi bara sett små grupper av kossor och nån enstaka cowboy som föst runt dom. Fåglar har vi också sett rätt mycket av idag och tyvärr körde vi ihjäl två av dom. Inte så värst smart av dem att sitta precis bredvid vägen och sen flyga upp rätt framför bilen precis innan vi passerade. Fort gick det i alla fall.

Nu har vi parkerat på ännu en mack nån stans mellan Omsk och Novosibirsk och här har vi problem med ett annat flygande djur. Myggen invaderade bilen mycket samma sekund som vi drog i handbromsen men efter en stunds jagande, myggsprayande och iordningställande av nån slags myggdödare verkar vi ha blivit av med dom. 

Helt galet långt har vi kört idag också, 82 mil :) Det gjorde han bra min lastbilschaffispappa! Får se hur långt vi åker imorn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar