måndag 1 juli 2013

1/7, 20.45 - Vackert land

Nu börjar landskapet bli lite roligare, tidigare har det varit mest platt och mycket träd men nu börjar det bli lite kuperat med mer variation. Pappa tittar på utsikten och jag läser så mycket jag kan och tittar upp då och då. När jag inte behöver underhålla pappa med billekar och frågesport när han blir uttråkad förstås. Idag har vi gått igenom alla djur vi kommer på i leken där en säger ett djur och man sen ska fortsätta med ett djur som börjar på samma bokstav som den första slutade på osv. Djur som börjar på bokstaven A var svårast, därefter kommer djur på bokstaven N.

Vi har även sett lite riktiga djur idag! Det började redan när vi åkte från hotellet i Moskva där vi campat en natt. Typ sju arga hundar av schäfer/vargkorsning skällde ut oss och förföljde oss en bit på vägen. Sen ville pappa att jag skulle gå bak och hämta min dator där vi hade en karta över hur vi skulle ta oss upp på ringvägen igen! Det hade jag ingen lust med med hundarna fortfarande i sikte längre tillbaka på vägen så vi fick köra runt hörnet innan jag vågade kliva ur. 

På en mack långt senare såg vi även en tuffsig, söt liten hund och en spretig, svart liten katt som säkert var snällare än vargkorsningarna men de hade bergis ohyra eller rabies så jag tänkte inte klappa dom i alla fall.

Förutom dessa vilda husdjur har vi bara sett ett par kor, på sista sträckan har de stått en här och där fastbunden i diket där de gått och tuggat. Tyvärr har jag inte sett en enda häst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar