tisdag 13 september 2016

Western Coastal Highway, 10/9

Idag har vi rullat på en bra bit uppåt landet längs Western coastal highway. Pappa hade fått tips av en kvinna som bor i Perth att det skulle vara så himla fint att köra upp längs kusten. Jag älskar i och för sig den typ av väg vi åkt på idag men det var ju knappast nån kustväg. Det växlar mellan bushlandskap, böljande kullar, lustiga rundade berg och betesmarker tyvärr med alltför mänga döda kängruer längs vägen :( Vägen är för det mesta spikrak och man ser hur långt som helst åt alla håll! Jag älskar att åka bil och pappa med uppenbarligen så det passar oss perfekt. Vi har lyssnat på ljudbok, jag har läst en del och vi har försökt lösa svåra gåtor ur en bok jag lånat av mamma. Efter halva dagen blev det galet galet varmt och vi chockades något. Vi visste ju såklart att det skulle bli varmare men det kom så plötsligt, från att ha haft det svalt nog att ha sjal lindad runt halsen och huttrat lite på kvällarna. Men jag vet att man vänjer sig. Försöker påminna migsjälv om att jag var ju i Uruguay och tränade hästar i stekhet värme! Där hade man i och för sig siesta och behövde inte sitta i en bil under de varmaste timmarna... Men det här ska nog gå bra ändå :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar