fredag 9 september 2016

Pinnacles, wallabys och vilda blommor

Vi skulle bestämma vilken väg vi skulle ta norrut och på kartan jag såg en liten extra sväng vi kunde ta för att få se några intressanta stenformationer som heter pinacles. Den lilla extrasvängen såg inte så lång ut på kartan eftersom vi har en väldigt stor karta men det var alltså rätt långt ändå... Stenarna var rätt lustiga i alla fall så jag tycker att det var värt resan. På vägen till stenarna från parkeringen var det en tant som visade oss en liten wallaby som satt och käkade i en buske. Vi smög fram så tyst vi kunde och jag tog kort på den genom busken. Sen skuttade den helt orädd rakt fram mot oss och gick över gångvägen på en halvmeters avstånd :) Då fick jag ju ännu bättre bilder men som vanligt tar jag viktiga bilder med den andra kameran så då kommer de inte med på bloggen lika lätt. Stenarna fotade jag med både telefonen och kameran i alla fall så det kan ni få se lite utav.

När vi vandrat klart bland stenarna körde vi mot Wildflower country där det tydligen skulle vara otroligt spektakulära vilda blommor att beundra. Vi hittade tyvärr inga så spektakulära blomfält utan bara lite blandade småblommor som vi inte ens orkade ta kort på.








2 kommentarer: