onsdag 21 september 2016

Parfymgodis och läskglass, 19/9

Jag gillar ju att prova nya saker både när det fäller aktiviteter och ätbara saker. Två skumma grejer jag provat de senaste dagarna är karameller med mysksmak och Coca-Cola med mjukglass i. Man kan ju undra varför man gör så konstiga smakkombinationer för varken den ema eller den andra var särskilt god. Myskgodiset luktar och smakar som söt parfym eller möjligtvis tvål och den mycket skumma kombinationen Coca-Cola och mjukglass var liksom bara fel. Men jag tror ändå att det skulle kunna funka om jag tagit Sprite istället. Jag får väl reste det nästa gång helt enkelt :)

Förutom att prova nya smaker har vi nu fått se lite ny miljö dä landskapet ändrats helt och istället för att vara platt platt platt blev det idag böljande gröna kullar och hit och dit svängande vägar uppför och nerför berg. Här varnade de dessutom för koalor! Vi har funderat lite på vart de bor de där koalorna eftersom vi inte sett skymten av dom än. Känguruer har vi tyvärr sett alltför mänga döda längs vägen men även en och annan levande. Emuer har vi sett vit två olika tillfällen och nu håller vi alltså utkik efter gulliga små björnar. Eller är de pungdjur? Eller vad är de egentligen? Måste läsa på.

Pappa har fått akut ryggont så idag har jag kört lite mer än vanligt. Jag är bortskämd med en före detta lastbilschaufför till pappa! 






2 kommentarer:

  1. Ice Cream soda. Läsk och glass blandat var poppis när jag var i England på 70-talet!

    SvaraRadera
  2. Jag jobbade ju på ett café och gjorde många sådana drycker till kunderna, men jag beställde aldrig en själv för jag tyckte det var så absurt...

    SvaraRadera