tisdag 6 september 2016

AUSTRALIEN!

Ahhhh! Nu är vi igång med våra galna påhitt igen. Pappa har fått med mig på ännu en roadtrip, denna gång ännu galnare än de senaste. Jag tyckte ju att det var tokigt nog att åka bil jorden runt. Hallå, vi har åkt JORDEN RUNT i en gammal folkabuss, kan det bli tokigare? Ja. Om man är så rolig att man ställer samma minibuss i en container och låter den åka båt ner till Austalien. Ja ni läste rätt, Australien. Jag skulle först inte följa med eftersom jag har hund nu och det skulle bli svårt att hitta en hundvakt eftersom Stella är lite speciell. Jag försökte få honom att ta med sig en kompis eller sin bror men ingen nappade. Jag tyckte de var knäppa och en dag när pappa berättade om ännu en vän som inte ville följa med sa jag "Men de kommer ångra sig om de inte följer med!!!" Och i samma sekund som jag sa det insåg jag att jag kommer att ångra mig om inte jag följer med... Jakten på hundvakt började och det var det det hela hängde på. Om jag inte fick tag i en riktigt bra hundmänniska som ville ta hand om Stella skulle jag inte åka med. Efter ett väldans ledande hittade jag tillslut helt rätt och nu är Stella hos en superduktig kvinna som har två egna Kooikerhundar och alltså känner till rasen bra. Och igår gick alltså flyget mot Perth (som ligger på västkusten). Nu är planen att vi ska åka kusten uppåt mot Darwin, därifrån åker vi rakt söderut genom hela landet för att sen ta östkusten upp till Sydney. Men då måste vi först få ut bilen ur containern! En del krångel har det redan hunnit bli. Pappa ska få berätta mer om det imorgon. Nu ska vi slappa lite på hotellrummet och kolla i broschyrer för att se vad för roligt vi ska hitta på på vägen!

Hoppas ni vill hänga med oss på ett hörn på den här resan genom att följa bloggen :) Hoppas ni har det bra hemma i Sverige så hörs vi! Och till er som backade ur, TACK! för det gjorde så att jag kom på att jag egentligen ville följa med :)


3 kommentarer:

  1. Hoppas det löser sig med bilen idag!

    SvaraRadera
  2. Tack! Valter för påminnelsen via SMS och hoppas nu att du och Sara får en spännande resa med nya upplevelser. Ingen av Er har väl gömt "smågodis" i bussen, så det uppstår problem vid inspektion/tullen..... Kommer att följa Er och kör försiktigt på vänster sida !

    SvaraRadera
  3. Tack! Valter för påminnelsen via SMS och hoppas nu att du och Sara får en spännande resa med nya upplevelser. Ingen av Er har väl gömt "smågodis" i bussen, så det uppstår problem vid inspektion/tullen..... Kommer att följa Er och kör försiktigt på vänster sida !

    SvaraRadera