fredag 9 september 2016

Hattar och hästkompisar, 8/9

Idag har vi handlat solhattar för att slippa bränna nackarna och solkräm med högsta solskyddet. Jag hatar verkligen att smörja in mig och kommer försöka ha långärmat så mycket det bara går vilket inte är några problem alls än så länge eftersom det är så kallt och blåsigt, men det blir förmodligen värre ju lägre norrut vi kommer. Uppe i Darwin är det tydligen runt 30-35 året om. Efter shoppingen tog vi en liten promenad i Kings Park vilket tydligen ska vara världens största park i en storstad. Vi tittade på fina blommor i en botanisk trädgård och jag blev kompis med ett par fina skator som jag fotade med min andra kamera så de får ni se senare. Jag har tydligen blivit värsta fågelskådaren :) Jag som tycker att fåglar är lite otäcka med sitt flaxande och kraxande, men de är ju fina att titta på. Sen var det dags att svänga förbi en tjej som jag lärde känna när jag var i USA och gjorde praktik på Monty Roberts gård och det var superkul att se hur hon hade det på sin egen gård där hon drivit egen ridskola sen hon var 18 år. 

Nu har vi rullat vidare norrut och stannade nyss till när det började bli mörkt så vi inte råkar köra på någon känguru eller liknande. Vi har inte sett någon än men jag såg två emuer på vägen idag. Och en grön papegoja/gigantisk undulat med nästan svart huvud. (Igen, jag och fåglarna)











1 kommentar:

  1. Men vad härligt Sara! Alltid lika kul att läsa dina resebloggar. Glad att du kom iväg även denna gång med din häftiga pappa. Sånt ångrar man aldrig. Jag vet :) Frodi har det toppen i sitt ny stall (Bränninge). Han har 2 medryttare som gillar honom väldigt mycket. Rebecca Ström som kommer att träna tölten och kanske tävla. Sofia Sköld som fortsätter med dressyr och hoppning. Ser fram emot fler inlägg på er fantastiska resa. Kram

    SvaraRadera