fredag 16 september 2016

Darwin, 14/9

Nu blir det lite fel ordning här men jag glömde ju skriva om Darwin! Vi höll ju på att svettas ihjäl ett par nätter och såg väldigt mycket fram emot en hotellnatt eller två när vi väl kom till en större stad. Vi hittade ett enkelt hotell med pool, parkering och gratis wi-fi. Det var underbart! AC är fantastiskt. Vi ville knappt lämna rummet! Poolen vågade jag inte doppa mig i pga viss bacillskräck som gör sig påmind i vissa situationer men pappa svalkade sig i alla fall. Inte för att vi behövde svalka oss så mycket längre nu när vi hade AC :) Vi hade först tänkt ta en sväng på stan och kolla läget lite under dagen men temperaturskillnaden var för stor så vi stannade helt enkelt inne och tittade på tv, tvättade kläder, betalade räkningar, mailade med speditören, googlat på saker vi ska hitta på på resten av resan och spelat lite fem i rad. Vi spelade ytterst lite fem i rad då pappa inte vann tillräckligt många gånger. Så nu ska vi aldrig spela det mer... Jag satt mest och letade efter nån cool rodeoshow vilket jag inte varit på än trots att jag hängt i Kalifornien i flera månader. Tyvärr lyckades jag inte hitta någon men i Melbourne har de en annan show som verkar fantastisk! Det är både hästtävlingar, hundutställning, hundtävlingar, uppvisning av arbete med häst och hund, utställning av kor och får, fårklippningstävlingar, matlagningstävlingar, hantverksförsäljning och säkert en massa andra roliga aktiviteter. Royal Melbourne Show har jag för mig att det skulle heta. Jag hittade ven en häst show i Sydney som jag hoppas att jag kan övertala pappa att hänga med på :) Annars får jag väl hitta nån bilshow som han kan åka på medans jag tittat på hästarna.

När solen tillslut fått ner vågade vi oss ut från hotellet och letade reda på god mat och ännu godare glass så va den dagen gjord. Nu dröjer det lite tills det blir AC och hotell igen men förhoppningsvis är vi på väg mot svalare breddgrader och det har till och med ryktats om regn i Alice Springs. Det ska ju i och för sig vara öken landskap men så här års kanske det kan vara lite mindre hett, vi får se helt enkelt.







1 kommentar:

  1. Skönt med aircondition o bad Valle ser ut som en riktig turist

    SvaraRadera