onsdag 7 september 2016

Att resa med sin pappa

Det kan både vara väldigt roligt och väldigt jobbigt att resa tillsammans med Jozef Valter Hiller. Han är ju lika tjurskallig som jag! Eller HAN tar fram min tjurskalligaste sida på något vis, mot andra människor har jag mycket bättre tålamod 😜 Men han är ju också lika rolig och påhittig som han är generös och vi har egentligen ganska lika åsikter i många frågor så det finns goda förutsättningar för att vi ska få en fantastisk resa. Det svåraste är väl helt enkelt att vi blir osams i de situationer där vi inte tycker lika och ingen av oss vill ge sig och så är argumentationen igång men ibland beror bråken på enkla missförstånd. Jag ska verkligen försöka att se saker från hans synvinkel under den här resan och se om jag kan vara tydligare med att förklara hur jag tänker för att undvika feltolkningar. Kanske lättare sagt än gjort men väl värt ett försök.

Men det är helt klart en fantastisk resa jag får följa med på! Jag är väldigt glad och tacksam att jag har en så äventyrlig pappa som gör sånna här saker, och som låter mig vara codriver på bilresorna runtom i världen.

Och nu har vi ju fått bilen också så nu är vi redo att sätta igång :)

Här är han lite tjurig för att jag spöat honom i luffarschack lite för många gånger. 

1 kommentar:

  1. Kul att ni är på väg med en ny roadtrip o spännande att få nyheter om er resa
    Uffe

    SvaraRadera