torsdag 28 mars 2013

Upp och ner

Själv är jag på topp just nu men för flera i gruppen är det mer botten. Det är tråkigt när inte alla är glada men det verkar som att jag får nöja mig med att jag är glad i alla fall. Jag är järnsara! Jag gillar järnsara, Ska se till att hålla kvar henne :)

Först var det Umet-lektion alltså när en ur gruppen håller lektion och resten tittar på. Just den här gången fick några av oss rida med och jag red till och med två vändor för det gick så bra och var så roligt och det behövdes ändå en till ryttare. Puccini gick finare än någonsin och jag tyckte det var superkul.

På eftermiddagen hade vi ett litet prov i hopplära och efter det hoppade vi bana! Ravaillac var i sitt esse och sög tag i hindren och vi flög över. Kanske i lite högre tempo än jag hade planerat men hellre för fort än för långsamt :) Jag känner att jag blir stadigare och stadigare men fick lite kommentarer om mina långa tyglar. Fuskar lite och släpper ut dem efter ett tag. Ska försöka orka hålla dem korta lite längre i morgon :)

Det är så roligt att rida för Daniel för han är så himla bra på att hålla bra stämning under träningarna och jag har hur kul som helst. Red noggrannare vägar idag också! Lyckades runda alla konor han ställde ut, utom första som han precis placerade i ett hörn när jag landade och jag ville ju inte rida över läraren!

Kvällen avslutades med att kolla på hoppträning med mindre flyt i röda ridhuset. Försökte peppa lite, och sedan intala mig själv att jag är immun mot att tänka negativa tankar medan jag rider. Ska ha lite mental träning och se hur jag och Ravaillac fortsätter flyga över alla hinder. I mer eller mindre kontrollerat tempo :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar