torsdag 21 mars 2013

Tre på raken!

Ännu en fantastisk dag är till ända :) Älskar verkligen både Puccini och Ravaillac <3 Jag kommer på mer och mer hur jag ska rida Puccini för att få honom mer avspänd oh det gick jättebra att rida utan stigbyglar. Fick även några aha-moments när jag lyckades sakta av med sätet och skänkeln istället för att dra i tyglarna.

Ravaillac var super idag också. Jag kunde koncentrera mig på att sitta rätt och landa bra och han bockade ingenting det här passet. Vi hoppade en serie på ena långsidan med en massa cavletti och bommar mellan tre hinder. Det sista blev tillslut 1,20 så det kändes att han hoppade och de sista två vändorna hittade jag en sån där bra sits efter hindret så det inte hade gjort något om han bockat. Men om jag sitter stadigt är han säkert mindre bockig också.

Kvällen avslutades med att kolla på hoppträning för Åsa och jag passade på att lära mig om rakriktning och vad höger-/vänsterstark innebär. Hon är väldigt pedagogisk och tydlig Åsa. Jag gillar verkligen henne och alla andra lärare jag har här! Daniel är lugn, tydlig och rolig, Marianne är rak och bestämd och Elin är också tydlig och ger bra exempel. Imorn blir det i alla fall markarbete för Åsa vilket jag ser väldigt mycket fram emot!

Men först sova och drömma om hästar som hoppar högt.

Bild på Puccini :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar