onsdag 13 mars 2013

Cayenne!

Åh en sån fin häst! Ett mjukt och fint fuxsto med mycket energi och en härlig galopp. Blev lite pigg mot slutet men det kan jag leva med. Hellre det än att det blir segt mot slutet av passet. Vi blev filmade av Marianne också. Mycket spännande! På Daniels ridpass hade jag Delivery, en valack på 7 år och han var också superfin men lite vinglig för han lyssnade så bra och jag tog i lite för mycket. Bra häst för mig egentligen, men efter att ha ridit Lizzy så länge har jag liksom vant mig vid att det inte händer jättemycket när man klämmer i med benen. Varken för sidförande eller framåtdrivande. På Delivery hände det väldigt mycket. Kul ridpass även om jag blev något nervös och en aning orolig över själva hoppandet. Tror mest att det var för att jag inte är på hemmaplan. Oroade mig även för den skrämmande dåliga muskelstyrkan i mina ben efter att vi fått trava i lätt sitts i typ två och ett halvt varv. Höll på att tuppa av så jag red lätt i smyg bakom ryggen på ridläraren!

Efter stalltjänsten for vi till det fantastiska City Gross igen. Nu kan jag ju passa på att tala om varför det är så fantastiskt. För det första är det gigantiskt stort! Mycket större än typ Ica maxi i Södertälje. När jag tänkte på det kom jag på att Södertälje ligger ju bara på tjugonde plats när det gäller storlek på stöder i Sverige och Västerås är typ femte störst eller? Orkar i te google. Hur som helst så är Södertälje väldigt litet i jämförelse så det är är kanske inte så konstigt att vårt Ica maxi är lite mindre. Förutom storleken så är utbudet mycket spännande. Det finns en hel ridavdelning, massor av leksaker och böcker och chokladbollar stora som hus. Apropå hus så körde vi förbi slottet på vägen dit och det är ju så fint. Lyckades kanske i te riktigt fånga det helt perfekt på bild men jag försökte i alla fall. Nu ska jag försöka sova, även om jag fortfarande är spelade efter vår pannkakskväll med avslutande helgschemaspussel vilket tillslut blev riktigt bra vill jag tro. Hoppas alla blir nöjda.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar