torsdag 14 mars 2013

SRL II

Ja nu har jag ju precis påbörjat utbildningen till Svensk Ridlärare Level 2, eller SRL II som den kallas. Första veckan av 15 har varit rätt lugn jämfört med vad jag hade förväntat mig. Det är ju lite småskönt med tanke på att jag förväntade mig att träningsvärken skulle vara så stor att jag inte skulle kunna gå i slutet av veckan men jag står fortfarande upp och har bara skavda knäveck, för kort klippta tumnaglar och lite lagom ömma muskler vilket helt klart är över förväntan. Tyvärr är det inte tack vare att jag är så vältränad och välförberedd för uppgiften utan mer att det varit lite för få ridpass totalt. Om man ska smyga igång kan man ju mjukstarta med flera lugna ridpass istället för få och intensiva pass. Nu har det väl inte varit så intensiv ridning än heller i och för sig, men att stå i lätt sits typ två och ett halvt varv i röda ridhuset kändes rätt tungt. Borde öva på att sitta i 90 grader mot en vägg eller nått. Men det gör man ju inte. Stretchat har jag gjort i alla fall så några pluspoäng får jag nog ändå. En annan som får pluspoäng är den fina lilla hästen Lotus som jag red i måndags. Så himla go häst <3

2 kommentarer:

  1. Hej Sara!
    Det är roligt att läsa om dina bravader,
    Kram
    Morfar

    SvaraRadera
  2. Hej Morfar! Va roligt att du följer mig här på bloggen :) De ska bli så roligt när du kommer och hälsar på till våren. Hörde av mamma att du är krasslig. Hoppas du kryar på dig snart! Många kramar // Sara

    SvaraRadera