måndag 25 mars 2013

Måndagshästar

Pigga som tusan var de både Puccini och Ravaillac. Jag fick hålla i mig på båda hästarna, Puccini sprang för livet när Ullis kom galopperande med benskydd som lät onaturligt och Ravillac övade på sina bästa kråkhopp och krumbukter båten utanför och i ridhuset. När jag väl fick fatta galopp och rulla på lite blev det aningens bättre men det fanns fortfarande energi så det räckte och blev över även i slutet av lektionen.

Helgen har varit supermysig med 90års firande för min kära Morfar och lek och bus med älskade Olivia både på lördag morgon och söndag eftermiddag. Morfar och jag hade en mycket lång rolig pratstund och jag ser fram emot nästa gång jag får chans att fråga honom mer om allt han har hunnit med under sina 90 år. Och Mormor var piggare än vanligt vilket var jättekul. De är så fina tillsammans min Mormor och Morfar <3

I söndags hann jag även med en vända till Hööks i kungens kurva, men inte för att shoppa! Nej, jag fick lämna tillbaka två par ridbyxor som jag tydligen slitit ut på två veckor och en tvätt på 30 grader. Mycket missnöjd med den kvalitén men mycket nöjd med att jag fick pengarna tillbaka. Får se hur det blir med de två paren jag inte ridit i än. Räknar med att det blir samma sak där. De små resårtrådarna i tyget har liksom gått sönder så det fläckvis blir slappt och knögligt. Inte så snyggt med andra ord och inte ok att de slets så fort!

Nu ska jag skicka in en inlämningsuppgift och sova som en stock :)

Här kommer bilder från helgen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar