torsdag 27 juni 2013

Vi är på väg!

Äntligen är vi på väg igen! Eller på vatten snarare, färjan går vilken sekund som helst om vi inte börjat redan. Tre dagar försenade är vi men det är inte hela världen. Vi fick ju slappa lite extra i Härnösand istället :) Just nu ligger tar vi det också rätt lugnt och Pappa ligger och snarkar i hytten men det har varit en hektisk dag så vi förtjänar en vila. Jag har varit så rastlös och stressad hela dagen fast vi haft gott om tid på oss, jag har ojat mig för att jag packat för mycket och inte kommer kunna få med mig allt om vi måste överge bilen och hoppa på tåget nånstans på vägen och nästa sekund tycker jag att jag måste ta med mig mer saker. Men värst var det när allt var packat och klart vi skulle äta lunch på Volvo precis innan vi skulle åka och jag fick för mig att vi skulle göra två stopp på vägen upp till färjan men pappa kom bara på ett och jag hade ju ingen aning om vad det var för stopp men var säker på att han sagt två ställen vi skulle svänga förbi. Ingen av oss kom på nått mer än Fredells där pappa skulle lämna nån faktura så förhoppningsvis var det bara det. Camping i St. Petersburg och Moskva är nu bokat innan internet blir dyrt och krångligt. Hoppas jag får chans att skriva snart igen! Annars kommer försenade inlägg upp så fort jag får internet. Ska göra mitt bästa för att få med bilder också så länge internet är snabbt nog. Nu ska vi ut och kolla på shoppinggatan mitt i båten, Silja Serenad heter hon visst. En nackkudde och öronproppar står högst på listan.  





1 kommentar:

  1. Härligt att ni är på väg. Hela härnösandsligan följer er Uffe k

    SvaraRadera