fredag 21 juni 2013

Nu börjar det!

Japp, när en sak slutar måste jag snabbt påbörja nått nytt och spännande för att inte gå in i en smärre depression! Det nya och spännande jag ska göra nu kanske blir något av de mest spännande påhitten någonsin. Road trip från Södertälje till Californien via Finland, Ryssland och förhoppningsvis Japan, Alaska och Kanada om vi inte blir tokförsenade på vägen och måste övergå till plan B, att bara ta oss till Californien till typ mitten av Augusti :)

Väl i Californien ska jag lära mig allt jag kan om att tämja vildhästar på hästars vis! Det kommer bli hur coolt som helst och om det går bra får jag hänga lite längre på Flag is up farms där jag var på kurs i höstas.

Det är lite oklart när Pappa och jag verkligen bestämde oss för att göra den här resan men i Augusti förra året hade vi helt plötsligt köpt en bil som vi skulle åka i. Och då var det väl bestämt. Jag skulle ju ändå vara klar med min ridlärarutbildning då och sen hade jag inte tänkt mycket längre. Nu är vi i alla fall väldigt nära den officiella starten på resan som går på måndag morgon! Men först ska vi fira midsommar i Härnösand och testsova i bilen för att se hur det går. Köpte täcken på IKEA igår medan Pappa bytte bränslepumpen som gick sönder 30 meter från mitt hus i Strömsholm... Jag vet inte hur orolig Pappa var men jag började fundera på om vi skulle komma iväg över huvud taget?! Nu är vi ju på väg till Härnösand så han löste det ju hyfsat snabbt men nu är frågan hur långt vi hinner innan han måste mecka igen. Men han kan ju det där med att mecka så det ska nog gå bra :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar