måndag 8 april 2013

TÅRTA!

Japp! Idag for jag tillslut i backen. Jag satt först kvar efter ett stort bocksprång men sen när vi skulle sätta ihåg med bommarna fick han ett ryck till och skickade fram mig långt framför sadeln. Jag hann försöka räta upp mig men insåg snabbt att jag inte skulle lyckas lyfta upp rumpan igen och bestämde mig för att försöka kasta mig av på det smidigaste sätter jag kunde. Landade hårt på vänster häl, sen välte jag typ framåt och var tillslut tvungen att sätta i huvudet i marken. Då hade jag fortfarande så mycket fart att kroppen fortsatte och jag gjorde en regelrätt kullerbytta innan jag fick hejd på mig själv!

Lite vimmelkantig satt jag sen i sanden och kände efter om jag brutit nått. Det hade jag inte så jag fick borsta av mig all sand som satt sig i öron, näsa, mun, och typ över resten av kroppen innan jag hoppade upp och fortsatte lektionen. Det gick bra även om jag hela tiden var lite beredd på att det skulle ta fart igen så jag rätade på mig bättre än någonsin och försökte verkligen rida framåt så han inte skulle hinna med att hitta på mer bus.

Puccini skötte sig däremot exemplariskt och jag är supernöjd med dressyrpasset. Fick även bra feedback av Marianne som tyckte han såg fin ut idag :)

Och sist men inte minst har jag lyckats ta mig i kragen och plockat fram cykeln! Den har också skött sig fint och hållit sig från att kasta av mig. Hoppas det fortsätter så :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar