tisdag 23 april 2013

Little Mill

Jag har så mycket för mig att jag knappt hinner hämta andan på kvällen innan det är morgon och allt rullar på igen.

Idag rullade det inte riktigt på som jag tänkt mig när vi skulle få hoppa terränghinder ute på tågbanan. Själva hindren tog vi oss ju över utan problem, det var innan och efter hindren som jag hade det lite jobbigt. Millan var vild och gjorde i början av passet flera försök att göra sig av med mig! Jag hade en lagom blandning av tur och skicklighet och höll mig kvar genom bakutserien men mitt mod fick sig en törn och jag hade sen lite svårt att våga ställa mig i lätt sits och gasa på. "Du hamnar lite i bromsläge" sa Jan Jönsson till mig. Ja men det är ju precis vad jag försöker göra tänkte jag, jag försöker hejda hästen på vilket sätt som helst och att sitta ner, luta mig bakåt och dra i tyglarna var det jag tyckte du funkade bäst just då. Men jag skulle ju inte försöka få hejd utan jag skulle galoppera på framåt i lätt sits vilket jag sen snällt försökte. Det gick fort ett tag, sen gick det baklänges ett tag sen fick jag ett spö i handen som jag inte använde men som ledde till att hästen sparkade bakut och sen sprang så fort att jag var tvungen att galoppera huller om buller mellan hästar och hinder och bara försöka att inte rida omkull någon som råkade vara i vägen i typ ett och ett halvt varv innan jag ens försökte styra på något hinder. Sen släppte jag spöet ett tag men då sprang hon baklänges igen så jag var tvungen att be att få tillbaka det, men då var det gett till nån annan så jag fick en lång kvist/gren! Som funkade den med men Sandra var sen snäll och lät mig ta hennes spö. Efter det gick det väl bättre och bättre men jag kan inte riktigt säga att det var min roligaste träning. Jag kommer definitivt att komma ihåg den! Och förmodligen skratta åt den i framtiden men just nu är jag mest trött i kroppen och hoppas att jag inte har allt för ont i mina muskler när jag vaknar imorgon.

Bilden är tagen häromdagen när vi var lite mer bästis och bundis jag och Little Mill.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar