måndag 15 april 2013

Snart är det måndag!

Klockan är mycket och jag borde sova men det är på tiden att jag uppdaterar lite här! Pladdrar på lite snabbt innan jag somnar. Jag har fått byta hopphäst! Trillade ju av i måndags och har väl inte varit jättesugen på att rida Ravaillac och då passade det ju perfekt att Solo behövde flytta till gymnasiet, Jag kunde ta stallförman och markarbetesridlärare Elins häst Millan och Ullis fick Ravve. Millan är jättekul och hoppade mycket glatt vilket kändes bra. I ha bocksprång men idag när vi skulle rida ut gjorde hon några skumma språng som satte mig lite snett innan hon sprang baklänges ifrån ardennerhästarna som stod och skrämdes med sin vagn.

Hur som helst så hann jag rida Ravve en gång för Camilla som har ridit honom två dagar den här veckan för att hjälpa mig. Hon var jättebra att rida för och jag fick till det mycket bättre än på länge, men det var rätt jobbigt och han är ju inte riktigt den typ av häst jag är van vid så jag är som tur är nöjd med att få rida Millan från och med nu.

Helgen har varit rätt kaotisk mentalt sett men fysiskt så tycker jag att det var lättare än påskhelgen. Då var min kropp i chocktillstånd, den här helgen vart den glatt överraskad över att det inte var ännu jobbigare nu när vi bara var fyra. Typiskt att man inte alltid kommer överens med alla bara, hade vi gjort det hade helgen varit perfekt.

Bäst av allt var turen till galoppbanan med Vilja. Den hästen är hur go som helst oh fort kunde hon galoppera också. Bäst på den ridturen var när Ullis säger att hon kan ligga lite bakom när vi skulle galoppera snabbare oh två sekunder senare skjuts Rut som ur en kanon rakt fram och förbi mitt mellan mig och Emelie så att både Vilja och Arne tar varsitt luftsprång innan vi kommer fram i normal galopp. Fort gick det och roligt var det och tillslut blev det stopp på galoppen när Rut kastade sig in framför Vilja strax innan spåret täcktes av snö och is inne i skogen.

Synd att man inte får rida runt med kameran i handen eller synd att vi inte var busiga och gjorde det ändå. Här kommer en bild på mig och Ravaillac istället :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar