måndag 1 april 2013

En lite lugnare dag!

Så himla skönt att få ta det lite lugnt! Red bara en häst idag och kunde verkligen ta mig tid att njuta av turen. Puccini var finare än någonsin och kopplade verkligen av ordentligt på slutet. Vi skrittade på lång tygel runt tågbanan och han verkade njuta lita mycket som mig av solen och att vara ute. Sen ficka han ett mycket litet ryck och gick baklänges en liten stund och precis då såg Agneta Aronsson att vi verkade ha problem och tyckte att det var en dålig idé att rida själv där ute. Jag var då tvungen att förklara att han varit finare än någonsin alldeles nyss och sen skrittade jag ett varv till på lång tygel för att bevisa det. Jag tror hon blev övertygad :)

Bilden är från centrumhuset nere i Kungsgårdsstallet där Sandra gör i ordning sin häst på morgonen och jag hade så gott om tid att jag kunde sitta på en pall och bara ta det lugnt ett par minuter :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar