torsdag 25 april 2013

Hopp hopp

Nu har jag hoppat mycket på alla hästar utom Millan som jag ville träna mer på! Igår var jag med på träning för Charlie på Kikkoman eftersom Sandra är i Göteborg och kollar på hästtävlingarna och jag har hand om hennes skolhäst medan hon är borta. Kikkoman var superduktig och rolig att rida och Charlie var väldigt bra att rida för. Han gav bra instruktioner och lät en tänka efter själv och säga hur man själv upplevde ritterna.

Sä idag trode jah att jag skulle få hoppa Millan för Daniel men det blev hästbyte istället. Jag fick rida Golden Sam och Cohiba, de var båda jättefina men jag kände mig inte riktigt hemma på någon av dem. Ser alltså fram emot att hoppa Millan igen nästa vecka :)

Efter sista ridpasset for jag iväg en sväng till Erikslund för att försöka hitta ett par ridbyxor. Det var som vanligt omöjligt så jag köpte samma modell som jag redan slitit ut fyra st av under loppet av sex veckor. Eller, de var utslitna redan efter tre veckor men jag nötte på dom lite till innan jag lämnade tillbaka dom. Får se hur länge det dröjer innan jag måste lämna tillbaka de här? Det är som att jag lånar byxor som jag sen lämnar tillbaka ett par veckor senare. Jag måste hitta ett par i bättre kvalitet! Som är snygga och sköna dessutom. Dyra ridbyxor har jag provat många gånger om men inga som sitter perfekt, och det måste de verkligen göra om de ska kosta så mycket. Så det så.

Helt ologiskt kommer här en bild på mig och Puccini från häromdagen när vi red nedanför slottet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar