måndag 29 april 2013

Ibland känns allt bara fantastiskt!

Och idag är en sådan dag :)

Trött men nöjd efter min teorilektion om hästens form och exteriör. Sen red vi dressyr i kungs och började förbereda för öppna med lite bogen in övningar vilket Puccini var en klippa på så Marianne klämde till och med ur sig att jag kommer kunna bli öppnaexpert! (Ursäkta om nån icke hästmänniska läser och inte fattar nånting, men bra gick det i alla fall).

Ute på löten red jag på DC3an och fick fram honom i trav i lite högre tempo vilket han tydligen inte riktigt velat förra veckan när andra gruppen red så det känns ju kul att han börjar hajja vad det går ut på :)

På eftermiddagen hade vi ett roligt markarbetespass på stallplan för Elin och Millan var riktigt fin emellanåt. Vi tappade kontakten då och då och susade runt med lite delade meningar om hur övningen skulle ridas men jag är ändå nöjd på det stora hela.

Kvällen avslutades sedan med att jag hjälpte Ullis kvällsfodra för Emelie visade Arne som ska säljas och jag lyxade till det med att tända finbelysningen en stund. Det är så himla fint med de där lyktorna i stallgången att det känns synd att inte använda dom oftare. Önskar dagen var lite längre för jag har ingen lust att gå och lägga mig men med tanke på hur lite jag sov i natt för att jag satt uppe och googlade efter bilder till min presentation så borde jag nog sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar