tisdag 25 september 2012

Firefox

Jag ska få döpa en häst! Vi ska alla få en häst som vi kommer jobba med genom hela kursen och tre av hästarna hade inga namn och vi som fick en namnlös får hitta på namn själva. Firefox ska min heta och om jag fik bestämma alla namn skulle de andra heta Safari och Explorer. Det passar särskilt bra eftersom Montys häst heter Chrome!

Förutom denna roliga nyhet har dagen varit helt otrolig! Vi träffades först i klassrummet och räknade in oss till tio deltagare, tre interns och två instruktörer. Jag ska försöka presentera dem lite närmare med namn och land senare. Vi blev runtvisade på gården och fick reda på att vi skulle göra en full Join-Up var och jag var först ut! Det kändes väldigt bra så jag skulle slippa vänta och vara nervös hela dagen. Min häst hette Friday och hade alla fyra fötter på jorden skulle man väl kunna säga. Jag hade vissa svårigheter att styra hans fötter och han var rätt snabb på att vända sig mot mig vilket ledde till att jag försökte hinna springa runt för att hamna i rätt position men var inte lika snabb som Friday. Efter lite tips från Maya (head instructor) fick jag ordning på det hela och lyckades tillslut långlina hästen :)

Det var så himla roligt att jobba i rundpaddocken och bara att vara på FIUF kändes så speciellt. Monty Roberts himself tittade förbi under dagen och han kollade när Maya jobbade med ett otroligt fint fullblod som hade bockat av sin ryttare och under tiden kommenterade han vad han vad hon gjorde och va han såg. Så himla nyttigt att titta på och att få höra hans kommentarer är värt hur mycket som helst.

Resten av dagen kollade vi på varandras Join-Ups och jag kämpade med min onda hals och täppta högernäsborre :( Annars är allt fantastiskt och jag längtat tills jag får tala om för instruktörerna vad jag ska döpa min häst till! :)

Nu ska jag dricka pepparmintte och titta lite mer på dansprogrammet som de andra kollar på på TVn.

2 kommentarer:

  1. Så spännande i roligt det låter! Hoppas halsen blir bättre snart. Kram

    SvaraRadera
  2. Vilket (a) bra namn förresten!

    SvaraRadera