söndag 30 september 2012

Fantastiskt resultat

Firefox var så duktig idag! Jag satte på en elastisk gjord på honom och kunde snurra den flera varv när jag var klar med träningspasset. Jag började med att gnugga honom där sadel, gjord och brösta kommer sitta först bara med händerna och sen även med den elastiska gjorde ihoprullad i ena handen. Efter en stund vecklade jag ut den och skramlade med den och drog den från ena sidan till den andra över ryggen och slutligen spände jag fast den runt magen. Han spände sig inte ens när den väl knäpptes fast oh jag ledde runt honom och tog av den som om han aldrig gjort annat :) I slutet av passet drog jag både uppåt och åt sidan rätt hårt i gjorden så han skulle få känna trycket åt alla håll och han var hur cool som helst. Ska bli jätteroligt att jobba vidare med longergjord och sadel!

Förutom att träna hästarna har vi hunnit åka till stranden och kolla när Maya och David tränade på att valla kor. De är himla duktiga och deras sadlar och träns är då fina. Men jag provade att lyfta en sadel härom dagen och den var hur tung som helst! Visst, den ska fördela tyngden så för hästen är den säkert bättre men för den som ska sadla är det en annan historia. Jag fick knappt ner den från hängaren och när jag skulle smyga upp den på Plasmo (plasthästen) var jag allt annat än smidig och hästvänlig. Tur att han inte är så känslig.

På kvällen idag var Lis med på middag hos Nance och Jim och efter det brainstormade vi (Jag, Lis, Nora och Kristi) lite kring våra presentationer! Jag har en ny rolig idé som jag hoppas funkar :) Camilla och Gabriella kollade på en film som verkade bra men när Lis åkt hem kollade vi på slutet och det var inte ens lite bra. Särskilt eftersom jag bara sett fem minuter i mitten av filmen så jag blev inte så tagen. Camilla däremot fällde i alla fall en tår :)

Avslutningsvis försökte Gabriella och Camilla spela mig ett spratt med en plast spindel men den var för stor och symmetrisk för att jag skulle gå på det. Den låg i min hopfällbara säng och jag tittade bara på den och sa Jaha, va roliga ni är. Detta blev Camilla mycken besviken över men själv känner jag mig rätt nöjd :)

Nöjd med dagen tänker jag nu klä på mig min morgonrock och lägga mig i min bäddsoffa och sova jättegott.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar