torsdag 30 augusti 2012

Inspirerad men trött

Orkar knappt formulera meningar och att trycka in alla bokstäver i rätt ordning är mycket ansträngande. Kanske lika bra att jag släcker och somnar men tror jag vill försöka titta på nån fråga till som jag bör plugga in. Imorn ska vi få bekanta oss lite med utrustningen för att ha det färskt i minnet till på lördag. Sadlat har man ju gjort tusen gånger förr, men inte i en rundpaddock, med hästen i lina och när nån tittar på. Och sadeln ska ha brösta och stigbyglarna ska surras ihop med med ett stigläder och man får inte titta hästen i ögonen och man får inte trassla in sig i linan och hästen får inte trassla in sig heller och med största sannolikhet kommer jag att vara alldeles för nervös för mitt eget bästa. Så jag ska tänka som på uppkörningen. Låtsas åtminstone som att jag vet vad jag håller på med och utstråla säkerhet och självförtroende och säg inte oj hela tiden! Rätta bara till och gå vidare om nått blir fel. Jag kan ju det här! Avslutar med en bild på de fantastiska små stona som jag fått jobba med i sommar. Var ute och pussade på dem lite snabbt i måndags kväll och blev alldeles jätteglad över att de varit så bra och fina och passade på att tacka dem innan jag for. Håll tummarna för mig tjejer för i helgen gäller det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar