fredag 26 december 2014

Mellandagar och resfeber!

Den 28:e närmar sig med stormsteg! Det vore att ljuga att säga att allt är lugnt och att jag har stenkoll på allt. Jag har irrat runt på mellandagsrean både igår och idag för att få tag i extragrejer jag plötsligt kommer på att jag behöver och jag är så dålig på att shoppa snabbt och fatta snabba beslut så jag blir alldeles matt varje gång jag inser att jag behöver köpa något mer. Packningen är alltså det jag kört fast på mest. Vad ska man ta med sig när man ska till Uruguay? Och vara borta i tre månader. Och det kommer vara 14 mil till närmsta affär! Nån som har några supertips på vad man inte får glömma när man ska ut på långresa? Solkräm står högst upp på min lista eftersom jag tål sol ungefär lika bra som fiskar tål luft. Annars brukar jag försöka lugna mig med att "Man kan ju faktiskt köpa nytt om man glömmer nått", men det känns lite krångligt i det här fallet. Får dubbelkolla packningen ett par gånger till innan jag stänger igen väskan helt enkelt. 

Nu ska jag oja mig lite mer över nått annat viktigt jag måste få ordning på. Kanske Stellas försäkring till exempel! Jag har fått ordning på alla papper för henne, utom just försäkringen vilket är typ det viktigaste. Får bli ett helt eget inlägg om alla förberedelser med att ta med sig en hund ända till Uruguay. Det har inte känts så särskilt krångligt men när jag lägger ihop allt inser jag ändå att det varit ett rätt stort projekt.

Hur som helst, lugnande och peppande kommentarer uppskattas. Snart far vi!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar