lördag 17 augusti 2013

16/8, 15.15 - Rapport!

Vi nådde mitt mål King City i lördags där vi tog in på motel och åt en god middag som avslutning på vår gemensamma resa! Det kändes lite konstigt att en del av resan var över samtidigt som kanske den största delen av resan precis skulle börja för mig.

På söndagen for vi runt och handlade det sista jag behövde, typ lite mat och solkräm och sen åkte vi till Valley view rescue ranch equestrian center. Jag var så nervös att jag mådde lite illa och undrade vad jag hade gett mig in på. Vi körde bara lite vilse, men när vi väl kom fram blev vi väl mötta av Marlene som driver gården. Hon visade mig mitt rum och vi satte oss ned och pratade en liten stund innan det var dags för Pappa att åka vidare till San Diego för att försöka hitta en plats för bussen när den väl kommer till Los Angeles. Ska försöka hålla er uppdaterade om det när jag vet mer om hur det går.

Det kändes superspännande att äntligen vara tillbaka bland hästar igen även om det kändes lite trist att säga hej då till pappa. Alla här är trevliga och så, men tyvärr skvallras det massor och snackas en himla massa skit om allt och alla så man blir lite matt ibland. De har 35 hästar på gården just nu, men hästar kommer och går lite nu och då. Jag får massor av träning på precis det jag behöver träna på inför examen och jag börjar känna att det faktiskt är möjligt. Jag blev inbjuden till examen i förrgår så om jag vill är jag välkommen. Jag ska bara jobba lite mer med hästarna här innan jag helt säkert tackar ja! Man har typ bara en chans på sig, skiter det sig kan det vara kört för alltid. Lite hårt, men det är så det är.

Hoppas ni har gillat att följa pappas och min resa och nu hoppas jag att jag kommer att fortsätta skriva om min hästresa också och ni som vill får gärna följa den med :)

Nu ska jag skriva en presentation till examensveckan!






3 kommentarer:

  1. Tack Sara för en trevlig och spännande reseberättelse Uffe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv för att du har följt oss! Vi har verkligen uppskattat alla peppande kommentarer :)

      Radera
    2. Hoppas att det går bra med dina hästplaner och att valter ordnar plats till bilen Uffe

      Radera