tisdag 7 januari 2014

Nytt år nya roliga planer

Jajjamensan!

Det nya året känns väldigt spännande, men innan jag berättar om mina nya spännande planer vill jag bara sammanfatta året som har gått.

2013 var ett otroligt rolig och spännande år! Bara ett tre tråkiga saker som hände :(

  • Hade roligt jobb på Tom Tit men längtade mest efter hästar och Strömsholm
  • Hyrde ut min lägenhet och flyttade hem till pappa
  • Oroade mig för om jag skulle hitta nånstans att bo 
  • Såg till att Sandra fick mitt jobb så jag kunde avsluta min anställning i lugn och ro
  • Flyttade till Strömsholm och gick världens roligaste och coolaste utbildning
  • Lärde känna ett gäng supersjyssta och roliga kurskamrater och lärare
  • Hade många intressanta, stundtals heta diskussioner i Lönngården
  • KLARADE ALLA YRKESPROV!
  • Åkte bil genom hela Ryssland, flög till Japan, Hawaii och Alaska, bilade genom Canada, Idaho, Washington, Oregon och Kalifornien
  • Spenderade två nervösa veckor på Valley View Ranch Rescue Center, ett varmt och roligt men samtidigt lite märkligt ställe där jag fick all träning jag behövde inför examen på Flag is up farms
  • Spenderade två nervösa veckor i Solvang hos Nance och Jim med träning och prov på FIUF
  • Min gamla katt dog :,(
  • KLARADE EXAMEN!
  • Pappas kompis Peder dog
  • Stannade 5 veckor på praktik på Flas is up
  • Min gamla farmor dog :,(
  • Kom hem till Sverige och insåg att jag måste tjäna pengar...
  • Jobbade en del hos familjen Lönberg
  • Jobbade en del på Södertälje ridklubb (utnämnd till Sveriges bästa ridskola 2013!)
  • Blev besatt av tanken på att skaffa hund
  • Och avslutningsvis, hade fyra fantastiska dagar med Olivia (och pappa) uppe i Härnösand över nyår
2014 fortsatte sedan i samma goda anda!
  • Började med att fixa ett toppenjobb som ridlärare på ridläger till sommaren 2014!
  • Drar mycket snart till USA för mer hästeri och bilåkande
  • Har stora planer på att skaffa hund vid hemkomsten
  • Drömmer om framtiden och njuter av livet :)
Hoppas ni haft ett bra år och har ett bra år framför er!

Nej, nu måste jag verkligen gå och lägga mig. En av mina nyårsönskningar var just att jag skulle bli lite bättre på att komma i säng i tid. Det är ju dumt att lova saker man inte kan hålla så jag önskade bara. Några av mina önskningar har jag lyckats med vissa dagar hittills, men just att somna är ju så tråkigt så det har nerprioriterats. Inte att förväxla med att somna om för det gör jag gladeligen många gånger varje morgon. Lycka till med era löften eller önskningar i alla fall.







2 kommentarer:

  1. Åååååh, vilka fina bilder!!! Och vad duktig du var 2013.

    SvaraRadera
  2. Tack! Det var så roligt ute på isen och Olivia tyckte det var så kul :)

    SvaraRadera