onsdag 22 januari 2014

Introductory course / Grundkursen i Join-Up

Kursen har börjat bra!

Jag och Luci har fått till bra flyt och hjälps åt med att komma ihåg vad som bör sägas. Gruppen som är här är supermysig, det är sex elever vilket är precis lagom då alla är på olika nivåer och vi vill hinna med att hjälpa alla individuellt. Idag har jag haft en demo för dem och visat hur man gör en Join-Up och de har fått öva utan hästar med varandra vilket både var kul och bra träning för dem. Hästen jag jobbade med var hur go som helst och lyssnade jättebra på både själva Join-Upen och på arbetet i Dually-grimman efteråt. Ska bli kul att se henne de närmsta veckorna då hon förmodligen är en av hästarna som kommer användas på examen för de som gått fortsättningskursen. Monty kommer eventuellt jobba med henne på en demo också vilket vore kul att se.

Efter sista lektionen tog jag och Luci en skrittur på galoppbanan vilket var hur mysigt som helst! Fjärde dagen i sadeln nu och träningsvärken börjar avta, men sittbenen är fortfarande rätt onda. Ser fram emot när även det går över.





1 kommentar:

  1. Är det där huset du bor i? Jag vill gärna se bilder inifrån :-)

    SvaraRadera