onsdag 22 januari 2014

19/1, 18.30 - Lyckad ridning

Blev påminnd om hur mycket jag älskar att rida! Jag börjar till och med få kläm på det här med westen sadel. När jag var här i höstas kunde jag knappt sadla själv och de första sadlarna jag fick prova var fruktansvärt obekväma. Jag trode hela poängen med en westernsadel var att den skulle vara superbekväm för långa dagar i sadeln. Visade sig att jag bara hade otur och fick de dåliga sadlarna med stela läder till stigbyglarna och hårda säten. Den jag fått att rida i nu är istället helt ok! Fortfarande rätt hård sits men det kan också vara att jag inte ridit på ett tag som gör att jag får ont i sittbenen... Har även otrolig träningsvärk på ett sånt där hälsosamt nästan skönt sätt. Det känns att jag gjort något bra och jag ser fram emot att träna bort värken. Idag övade jag på balansen med en hel del lättridning i tretakt. Dels för att det alltid är bra att träna balansen, men kanske mest för att jag ville ha sittbenen i sadeln så lite som möjligt :)

Hästen jag red idag, Cadilac, är en sån gentleman. Stannar tvärt på "whooa" och skänkeln fram, fattar fint galopp på pussljud och hjälper en snällt att öppna och stänga grinden till ridbanan. Igår red jag både honom och en till fin valack som heter Sugardaddy. Hur fin som helst han med. De är bara 4 år men redan superdresserade. Det är så lätt att glömma att de inte är vuxna, så plötsligt kan de göra något lite märkligt och så minns man plötsligt. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar