söndag 12 januari 2014

Fantastiska julklappar i efterskott

Igår var jag och Sofie på bio och fick äntligen se Hunger Games, Catching Fire! Ett och ett halvt år sen var det vi såg ettan. Vi oroar oss nu lite för hur länge vi ska behöva vänta på trean. Hoppas inte lika länge!!! Tvåan var i alla fall väldigt bra och väldigt spännande. Och det var nog bra att det var ett tag sen vi läste böckerna för sist gick vi så fort vi läst klart dom och då hade man boken så färskt i minnet att vi blev lite besvikna på allt de glömde ta med i filmen. Hur som helst var vi inte ett dugg besvikna den här gången och jag är mycket nöjd men min och sofies systerkväll. Vi borde ha sånna oftare.

Idag var det istället dags för en mammasara dag vilket alltid är roligt! Vi skulle shoppa lite jeans och linnen vilket jag är i akut behov av inför min USAresa och i vanliga fall brukar mamma och jag go crazy när vi ska shoppa. Vi brukar ha världens flyt, jag står i provrummet och mamma kommer med plagg efter plagg som jag bara älskar och sen kan vi inte välstämda vilka vi ska välja bort så vi tar allihop! Idag var inte en sån dag... Jag stod visserligen i provrummet och slet och mamma jobbade hårt på att hämta plagg efter plagg i olika storlekar och färger men inga var bra nog. Tillslut lät jag henne köpa ett par jeans för 199 kr och långt senare även två linnen för 99 kr tillsammans. Sen var det liksom slut på energin så vi åt varsin frozen yoghurt i en glassbar som heter Honeycomb. Måste ha en sån snart igen, var hur gott som helst! 

Efter shoppingansträngningen var det träff med gamla gympagänget hemma hos Sofie. Malin hade köpt en gympadräkt och shorts till Olivia och ett band som hon gladeligen viftade runt som en äkta RG gymnast. Hon kan verkligen konsten att underhålla oss! När vi blev lite trötta på att göra gymnastiska övningar blev det Disneyfilm. Så himla bra med en systerdotter på 3,5 år så man får en anledning att se på barnfilm ibland. Modig såg vi den här gången och den var riktigt spännande, men Olivia lugnade oss när vi blev lite oroliga. Det var ju ingen fara, mamman skulle förvandlas tillbaka till människa igen på slutet! Hon är så klok den där Olivia.

Helgen avslutas sedan med en pappasaradag imorgon då jag och pappa ska åka på en liten bilutflykt för att hälsa på ett par hundar :) Vill ju så gärna skaffa en liten hund när jag kommer hem till Sverige igen så vi ska hälsa på en kennel för att se om de kan tänkas ha nån valp på gång som skulle kunna passa mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar