onsdag 11 mars 2015

Lägesrapport (8/3)

Aud och jag myser massor med hästarna och det är skönt att inte ha så många inne på en och sama gång. Alaska har vi jobbat mest med då vi hoppas på att kunna avmaska henne nån dag snart. Hon ser liksom inte alls lika rund och go ut som de andra hästarna så vi misstänker at tider kan vara maskar som ställer till det.

Miss Sofie har Aud suttit på ett par gånger till och idag ledde jag dem runt en sväng :) Hon är verkligen en urmysig liten häst och det är så kul att se hur hon lär sig så snabbt. 

Quila har jag provat att träna att komma till mig när jag står på en pall så det ska vara lätt att sitta upp. Nu är hon ju inte en särskilt stor häst men det är ju ändå praktiskt om man kan få hästen att komma till sig, t.ex. om man ska rida barbacka och vill ta sig upp smidigt. Hon är också så himla lättlärd vilket gör att det är lite extra kul att jobba med henne.

Jenara blir coolare och coolare med oss nära henne men behöver fortfarande öglan på pinnen för att bli fångad. Nån dag kommer man kunna hämta henne som en vanlig häst. Det vore kul om det hände innan jag åker hem!

Rado blir också mer och mer avslappnad i vårt sällskap och nu har vi lyft alla hans fötter och kan stå på en hög pall brevid honom som förberedelse för när man sen ska sitta uppe på ryggen.

Och Alaska har vi som sagt jobbat en hel del med så henne kan vi nu klappa på mulen när man står på marken inne hos henne i hennes fålla! Ganska bra framsteg alltså så vi hoppar hon sväljer avmaskningsmedel bara för själva sprutan har hon redan haft i munnen utan problem.

Jag är lite dålig på att ta kort medan vi jobbar men här kommer i alla fall några bilder från de senaste dagarna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar