torsdag 5 mars 2015

Vädret lever rövare (3/3)

Här är bild från gårdagens promenad med Stella. Lena och Morgan kom och sa hej och jag passade på att ta lite bilder. Förmiddagen var som ni ser fin och jag sadlade och tömkörde både Sofie och Quila i trädgården. De gick superfint! Quila var jättepigg och glad men lyssnade samtidigt fint så vi passade till och med på att prova lite galopp :) Jenara ledde jag runt i trädgården lite och gick även över träterrassen utanför det fristående vardagsrummet som står mitt i trädgården. Det är väldigt bra förberedelse för att tex gå på en transport att kunna följa en människa över olika underlag. Hästarna brukar ändå promenera över den där terassen när de är lösa så det gjorde nog inte så mycket att vi testade den tillsammans. N

När det var dags för Rado kom regnet igen och han är inte riktigt redo att tömköras nån annanstans än rundpaddocken så det blev ett väldigt kort pass för honom där jag helt enkelt ledde ut honom till de andra. Jag hade varken lina eller träningsgrimma bara en vanlig grimma som jag höll i handen. Det kan ju låta som världens enklaste grej att leda en häst i bara grimman men med en häst som för ett par veckor sedan inte lät oss fånga honom utan att valla in honom iträningafållan är det ett ganska stort steg att leda i bara grimma. Han som dessutom slet sig första gången vi skulle leda honom i trädgården :) Och nu följde han mig försiktigt hit och dit tills jag bestämde mig för att låta honom gå till sina kompisar. Eller kompisar och kompisar, han var väl mest kompis med Mango men nu när han är utsläppt får Rado hänga med tjejern istället. Jag släppte även ut Alaska med gänget i trädgården så nu är alla tillsammans en stund. 

Just nu är det inte regnigt längre men det blåser nått otroligt. Känns lite som höst faktiskt, fast på ett varmt och märkligt sätt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar