onsdag 25 mars 2015

Pappan är på plats, (17/3)

Japp, nu har nästa besökare anlänt och vi har hittills hunnit vandra runt lite i Montevideo och igår körde vi upp till Salto. Det är så vackert i Uruguay med otrolig utsikt åt alla håll och man ser långt! Det påminner lite om Ryssland på vissa ställen när det är så öppet och man inte ser en kotte. Bilresan gick jättesmidigt mer väldigt lite trafik och fina vägar, där har vi en skillnad mot Ryssland... Till Salto var det väldigt lätt att hitta, sen skulle vi hitta ut till ranchen vilket gick förvånadsvärt bra. Vi hade visserligen fått en väldigt bra vägbeskrivning av Bogi men det är lite spännande att köra mitt ute i ingenstans och hålla utkik efter små handmålade skyltar. Missar man någon skylt blir det jobbigt och eftersom det inte finns jättemånga riktmärken att utgå ifrån är det svårt att lista ut var man är egentligen. Nu gick det bra ändå trots att det hann bli mörkt och vi välkomnades av Marikka och Bogi med en liten drink i deras nybyggda utematsal följt av en enkel men god middag. Helt slut efter en lång dag i bil var det skönt att vara tillbaka i mitt rum igen. Jag känner mig verkligen som hemma här på gården och det kommer bli sorgligt att säga hejdå och lämna hästar och hundar och människor även om jag samtidigt längtar hem till Sverige. Man kan ha flera ställen som känns som hemma :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar