tisdag 18 mars 2014

26/2, 22.30 - Storm

Äntligen lite regn! 

Ända sen jag kom hit första gången 2012 har jag velat se hur det ser ut när allt är grönt här i Kalifornien. Det har varit värsta torkan på länge så det har inte varit särklillt grönt men nu har ett riktigt oväder dragit in över landet och jag hoppas hoppas hoppas att det kommer hinna bli mer grönt innan jag åker härifrån!

Jag har två och en halv vecka kvar på min praktik och det har verkligen varit lärorikt. Bäst hittills är utan tvekan introduktionskursen som jag och Luci höll i. Advanced exams var också spännande men jag var så nervös för studenterna att jag inte riktgt hann ha lika kul. Nu gick det ändå bra för alla fyra i slutändan, men det var lite osäkert för ett par av dem innan det var klart. 

De ohanterade hästarna som vi jobbat med i de specialtillverkade fållorna som finns på gården har varit det mest lärorika när det gäller hästhantering och det är nog det jag kommer sakna mest när jag kommer hem. Skulle gärna vilja ha tillgång till en sån fålla hemma i Sverige plus några vilda hästar att jobba med däri :)

Nu ska jag lägga mig och lyssna på regnet innan jag somnar. Imorn blir nog en dag på kontoret om det fortsätter så här.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar